När Alice kom till världen=)

den 18/10 åker vi in till BB för induktion pga att bebisen låg o tryckte på urinröret så ja fick ont i sidan av magen.har väl varit inne pga svåra smärtor ca 15 ggr både på kga bb o på usö. Denna dag har ja gått precis en vecka över tiden o efter bedömning så e egentligen inte bebis redo att komma så de hotar m snitt ett par ggr......nej ni jävlar tänkte ja här ska inte snittas ngt ja ska allt fixa detta=)

  • Kl 9 kommer doktor Tora in o sätter in en tablett bakom livmodern så allt ska sätta igång=) förbereder mig på att kroppen nog inte kommer svara på denna lilla tablett så de kommer m säkerhet få stoppa in en ny om 4 timmar igen är sedan uppe o går m min älskade sambo i släp=)
  • Kl 11.10 kommer första s-dragningen så de kopplar ctg o mkt riktigt regelbundna o fina e de=)Hanne  förbereder meg på att de inte hänt ngt men vill ändå känna.Till allas stora förvåning har kroppen svarat m att öppna sig till 1 nästan 1 1/2=) tji fick ni hahaa.....
  • Kl 12 e vi ute o ska gå ett varv runt lasarettet för o hjälpa till lite=) kommer inte långt förrän vi ser Lindas bil???gör hon här tänker vi... De visa sig att Cilla o Linda hade åkt o köpt en MASSA godis o dricka till oss o ett kort dr de står lycka till=) Gulligare finns inte=)TACK...
  • Kl 13.30 gör de jävligt ont så ja duschar varmt för o se om de hjälper.de gjorde de men efter 40 min i duschen blir man russin=) går in o de vill kolla ctg igen. kl14 kom nya BM Solbritt.
  • Hela em rullar på m lite värkar uppe mkt o går ,seightsing på hela KGA lasarett=) herregud vi gick nog fan ett par mil den ddagen hhahaha....
  • Kl 19 har värkarna fått mer kraft öppen 2 nu så ja flyttar ur sängen o sätter mig i fåtöljen o pratar m Robban som vanligt . Oj måste gå o slå på en cd tänker ja o ska just resa mig när värkarna får ännu mera styrka...ssshhhiiittt va ont. tänkte nu blir de inte värre... ber om ett bad o visst fick ja bada vattnet va ju kvar så=) öppen 2 när ja går i badet o ligger där ca 2 timmar de hjälpte bra =) elle ja de va ju nu helvetet började. Panikångesten som ja vart sjuk i så länge kom som en vindpust o svepte tag i mig ja trodde ja skulle dö i badet. Hade inte Robban o Solbritt hjälpt mig hade de fan inte gått. glömde hela tiden bort o andas=). men de hjälpte mig till slut ur badet när ja hade bett om ryggbedövning.
  • 21.20 kommer ur badet o till BMs förvåning va ja öppen 5 cm nästan nu=) tar hål på hinnorna så vattnet går sätter även en skalpel för ja ligger o drar bort banden runt magen hela tiden de gav mig panik...
  • 21.30 kommer nya BM Lena  o ja börjar andas lustgas...ååååhhhhh... vilken kompis=) hahaha....Robban säger att ja pratade konstigt när ja hade den=)
  • 22.20 har de lyckats lunga mig o fått kontakt m mig så de kan sätta edan men den timmen ja hade panik o va i min egna värld av smärtor den existerar inte tur man har de på papper=) öppen 6 cm nu=)Solbritt stannade kvar för o hjälpa mig m andningen innan nya BM hade förstått att de inte va annat än panikångest ja hade för först kunde de inte tro på mig. Kunde inte andas om ingen tittade mig i ögonen så de hjälpte hon oss me innan hon gick hem efter ett par timmar övertid=)
  • 23.30 uppe o går m bordet  man måste ju på toa oxå=)
  • 00.40 Nu börjar de trycka på lite.=)... Somnar dock en timme ca.
  • 04.00 nu e ja öppen 7 cm=)o dropp e satt  för o stimulera värkarna =)har en hel del panik nu för när de sätter på droppet på den styrka de ska va så kommer värkarna som knivhugg i magen fy faaannn säger ja .de får sänka droppet o ja e uppe o dansar till mötley crue=) bm gilla inte min musik men ja bestämmer   mohahahaha-.....
  • 06.40 nu jävlar trycker de.får en släng panik igen men underbara älskling vet att han ska se mig i ögonen hitta kontakt o säga till mig o andas. nu ni e ja öppen 8-9 =) nu går de undan=)
  • Kl 07.30 Ny BM Marlene öppen 9 cm inte konstigt de trycker=) ökar droppet för de e glest m värkar nu...Men ont gör de nu kommer bästisen lustgasen fram igen=) Nu känner ja i njuren att hon trycker på urinröret fast de ja kännt som smärta när ja va gravid va ju ingenting mot detta helvete va ont...
  • 08.00 JA SKA PÅ TOA skriker ja för ja tror ja dör va de trycker..men lilla vän ja lovar att du inte ska på toa de bara känns så...SLÄNG UT ETT FLAK PÅ GOLVET OM JA INTE FÅR GÅ skriker en galen gravid kvinna till sin BM.Hon lägger ett flak på golvet men inget händer...HÄMTA EN POTTA hhmm.. undrar vems ide de va jo min så klart hahah...så de kom m en potta som ja satt på o skrek varje gång värkarna kom o trycket ökade=)herregud hur man e när man ska föda barn=)
  • 08.45 ligger o sparkar i fotändan av sängen för nu e de tryck kan ja lova ingen visade hur ja skulle göra för o krysta så ja spjänade emot istället tills Olga kommer in o ska hjälpa till för nu har de klippt upp mig för o hjälpa bebis ut m sugklockan,... Olga säger åt mig att NU E DU TYST O LÄGGER HAKAN PÅ BRÖSTET O KRYSTAR M BENEN I STÄLLNINGAR... oj de va bara o lyda Olga .
  • O de funkade 2 ggr krystade ja hårt o så kom hon ut utan hjälp av klockan=)
  • 08.56 träffade ja min dotter för första gången min älskade underbara dotter hur fin som helst=) 3530 gram o 51 cm lång helt perfekt=)
  • Detta va i särklass de häftigaste ja gjort i mitt liv m mannen ja älskar vid min sida all 25 timmar som de tog=) o inge snitt de ni=)
Ville dela m mig av denna häftiga dag till alla som e intresserade=)

image18

Här ligger min snutta 2 dagar gammal på BB . Har ännu inte fått ngt namn=)

Kommentarer
Postat av: Josefin med Louise

Va kul och läsa din förlossningsberättelse, det får mig att tänka på min egen och jag börjar gråta. :-)
Du, den 1 juni när du ska ha ljusparty, jag kan inte komma tyvärr.... Men lycka till och ha det så roligt då! Kramkram

2008-05-24 @ 09:53:46
Postat av: sofie

Till josefine.
Synd att du inte kan komma =( en annan gång kasnke =) tänkte att ja oxå skulle skriva om min förloss.
De va lite kul o läsa alla papper igen=)hahaha..krmar

2008-05-24 @ 13:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0