När lowa kom till världen:)

Kom ju på att ja ej skrivit om förlossning med lowa. ... Ok ska försöka komma ihåg ca klockslag:) Gick o la mig typ 9 den 2 aug o kolla tv en bra stund. Blev sen trött o blundade. Precis när ja skulle till o somna så kom den första värken..aj aj de blev att koncentrera sig på andning. Ok förvärk tänkte ja o försökte somna igen. Samma sak nästa gång ja skulle somna. Gick upp o gick lite men de gav inget gick i säng igen. Samma sak hela natten så ja ringde hit mamma 5 på morgonen då ja trodde de va på g för nu fick ja lite värkar när som. Mamma kom vi sprang runt o jagade alice hela fm för o få igång mera.men inget hände. Vi åkte ner o veckohandlade. Ingenting hände...åkte hem o grilla kyckling..ajaj nu satte de igång igen kl 18.30 typ. Ringde hit svärföräldrarna som kom ca 8. Ringde även in linda:) hon skulle med o filma o ta kort om de nu skulle bli något ikväll. Ja åkte in mest för ja var så trött nu när ja vart vaken så länge men väl på plats börja de smått regelbundet. Hoppas i badet ca 9 o nu ni händer de grejer:) regelbundna värkar o de gör rejält ont :)jihu:) linda filmar o robban hjälper mig o håller handen o masserar:) byte av barnmorska .susanne kommer o hälsar ja tror inte ja någonsin träffat en härligare människa:) hon talar om att vi e själva på förlossningen ikväll:) underbart:) vill upp o få bedövning nu för nu gör de ont på riktigt...hoppar ur karet precis efter en värk o springer naken in på mitt rum haha..tur ingen såg mig:)robban o linda kommer efter haha...de kollar om ja öppnat mig mer än de 2 som var när ja kom in. Klockan ca 22.45 när ja kom upp va ja öppen 7 :) ja de e riktiga värkar :) Jaha de blir bebis ikväll säger susanne. Oj bbväskan e ju hemma. ....linda får åka hem m hämta den o tala om för de där hemma att de e på g. Hon e snabbt tillbaka:) de som oroade mig mest nu var att de va den 3e ja som hela tiden sagt den 4e...o så fick ja ingen bedövning trots att ja bad om de..de tyckte de löpte på så fint ändå...ja men de gjorde ju ont.:)de kände o tog vattnet åt mig då de inte gick av sig självt. Nu gjorde de riktigt jävla ont men bara andas andas...fick inte trycka på då bebis låg långt upp än...ajaj...satte mig på golvet på knä o bara kände hur hopplöst de va de hände ju inget... Jo klart de gjorde men ja ville ju ha ut ungen:)kolla klockan som då visade 00:)alltså den 4e:) va bara tvungen o vråla ut min glädje att ja hade haft rätt hela tiden:)haha...nu va de dags o trycka på vilken befrielse de va:)talade om hur ja ville ha de o de gjorde allt som stod i deras makt för att de skulle bli som jag ville:)o de blev de:) sprack ingenting utan bebis rev mig lite när hon kom ut så denna gång blev de endast . 1 Stygn för säkerhets skull:) med alice blev de 16 :(allt som allt tog de 3 timmar ca så fort gick de verklig. Jag e så glad av linda var med oss denna gång de var så avslappnat o vi skoja o prata mellan värkarna:) tack underbara linda för att du va me oss o för att du ville bli lowas fadder:) Hade lite strul med amnningen i början så ja ringde upp till bb en gång o fick som tur va prata med susanne då. Hon tala om att vi hade haft ett så fantastiskt samarbete alla 3 o hon var glad att av hade gått så bra för oss:) även om hon säger de till alla så e de kul o få höra:) tycker själv de var en fantastisk upplevelse:) tycker de finns väl inget bättre än när de lägger upp ens eget barn påmagen:) jag är så stolt att dessa 2 e mina egna små prinsessor:)så kort om hur lowa kom till världen :)

Kommentarer
Postat av: malin

Det galet va fantastiskt bra en kvinnokropp är!!!kram malin

2010-02-14 @ 22:50:03
URL: http://trivshemma.blogg.se/
Postat av: Pillan

Vad härligt! Skönt när man har positiva minnen från BB och förlossingen! :-)

Kul att du ville dela med dig,

kram P!

2010-02-15 @ 08:39:23
URL: http://pillanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0