städa...

Blir lite smått irreterad på alla som gnäller över att de inte hinner städa om dagarna som MAMMALEDIGA!!! känn på ordet mammaledig....mmm ja de smakar som de låter att man ska va mamma o inte hushållerska, Seriöst har ni inga karlar????? Många man vet har pojkvänner, män, sambos.vafan hjälps åt....i de här hushållet e ja mest me barna om dagarna eller jobbar om Robban e ledig sen tar jag ALL matlagning min sambo hatar allt va matlagning heter så fine me mig för han e den som tvättar. disken delar vi på dammsugning o plock delar vi på . Sen behöver inte hemmet vara städat till grunden jämt...E solen framme klär vi oss o barna o går ut .Inte fan står ja hellre hemma o dammsuger då inte..de får man ta senare iså fall..
Läst bloggar o dylikt o även i ViFöräldrar om de här med kön på barn...seriöst hur kan man älska de ena könet mer än de andra?????Ja e jätteglad över mina BARN nu råkar d3 vara 2 flickor men ja hade älskat 2 pojkar lika mkt...Enda anledningen att ja e GLAD Att Lowa blev en tös e att man slapp köpa massa nya kläder o grejer för o slippa ha bara ROSA på en pojke. visst en kille kan lika gärna ha rosa men inte bara kanske..???...

Natten till idag va lite dramatisk.Alice hosta så hon spydde o de lät som att hon låg o skällde...hhmm..krupp va min första tanke o mkt riktigt hon fick ingen luft så ja slet upp henne o satte mig på balkongen me henne. De gav sig inte alls o efter dryga 10 min ringde ja 112.((kände mig inte manad att sätta mig vid datorn o leta efter sjukvårdsrådgivningen)) De tog bara en minut ca innan hon konstaterade att vi skulle åka in för hon hörde på Alice hur jobbigt de va. Sagt o gjort hade hon skickat en ambulans..bara ringa svärfar för o komma o passa Lowa såklart hade ju Robban nattskift. Svärfar va här på 4 min typ=) vi fick åka ambulansen o in o fick inhalera. O va vi mös Alice o ja =) Nu e de kanske inte bästa sättet att få egen Alice-mammatid men ack så go hon va min skrutta. Hon blev mkt bättre snabbt me hjälp av medicin.>Nu ber vi till ****** att hon slipper skiten igen stackarn...fick ringa en taxi för o komma hem..Robban hade bilen typiskt nog då hahaha.....
Vaknade ca 9 idag o då hade hon bara sovit ca 3 rimmar innan hostan började o 6 timmar från de vi kom hem från akuten så hon va måttligt trött...snuttan min. Lälaren sa till mig att Alice antagligen e sjuk imorrn -Läs idag- för de brukar komma en förkylning efter Krupp o idag e hoon supersnorig o lite varm o blank i ögonen...Inge kul när hon blir sjuk när ja ska jobba så mammig som hon e nu=(..Men de e ju bara till halv 1 imorrn så de går=)

Nä nu ska ja umgås me darlingen som ja knappt sett på en vecka=)

Kommentarer
Postat av: Pillan

Usch vad otäckt, hoppas ni slipper det igen!

Håller med om det där med städningen. Här ser det ut som skit rätt ofta och visst har man dåligt samvete och skulle hellre ha ett (mer) välstädat hem. Men både Fredrik och jag accepterar att det tar tid, ork och energi att ta hand om Lincoln och hundarna så vi gnäller varken på varandra eller situationen. Man har ju något mycket bättre - varandra ;-)Jag tror många bråk i stugorna handlar om just hushållet, vem som gör mest och så vidare. vi hjälps i alla fall oxå åt så mycket vi anser oss hinna och orka.



Ha en fin dag! Kram

2010-06-08 @ 07:19:19
URL: http://pillanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0