recept.sofie

Yes vi kan väl börja me ett litet recept. Detta är så enkelt o sssååååå gott.Inte jättenyttigt men med sallad till kan man faktiskt unna sig detta ngn gång ibland. Rekommenderar verkligen till er me barn, mina ungar ÄLSSKKKAAARRR detta.=) Sen känns de inte helt fel att de näst intill sköter sig självt oxå så man kan gott göra ngt annat undeer tiden man lagar de=)

Smöra en gratängform, koka upp spagetti ca 5-7 min räcker((den kokar klart i ugnen sen)), stek upp kassler i småbitar ett par minuter, häll lite grädde lite creme fraiche o chilisås över kasslern. (ta inte för mkt chilisås) ;) låt puttra ngn minut typ sen slevar ni upp spagettin i botten av formen o på me såsen o veva runt lite=) in i ugnen på ca 200 grader tills gratängen känns mjuk o krämig=) ((ca 10-15 min)))  sssåååå gott verkligen=) Detta kom ja på en dag när de stod still i huvvet va vi skule ha för lunch o ja ville de skulle gå fort så man får höfta fram hur man vill ha gratängen=) Självklart som me all mat e de godast me MKT sallad till o gärna me rivna morötte i då;)


Tycker man om majs ((ja gör inte de)) då kan man me fördel dryga ut gratängen me de ja ger barnen de brevid då ja tycker de e rent ut sagt äckligt me majs.

Så nu ska ja städa vidare o göra mig klar för halv 4 e de dags för <3<3<3ZUMBA <3<3<3 Ha de gött mina kära vänner=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0